آتش جنگ در خاورمیانه باید خاموش شود

نهضت مقاومت ملی ایران

بنیانگذاردکتر شاپور بختیار

National Movement of the Iranian Resistance

NAMIR

Founded by Chapour Bakhtiar

بیانیه نهضت مقاومت ملی ایران

آتش جنگ در خاورمیانه باید خاموش شود

تا‌زمانی‌که آوارگی و بی‌پناهی، فقر و محرومیت از آزادی عمل در زندگی روزمره، تبعیض نژادی و فشار تحملِ زیر‌پا گذاشتن مستمر حقوق اولیه انسانی سرنوشت ملیونها مردم بی‌گناهی را که دهه‌هاست از خانه و آشیانه خود رانده شده‌اند، رقم می‌زند، صحبت از صلح در خاورمیانه بیهوده است.

حمله کماندوهای حماس به کیبوتص رعیم، محل جشنواره موسیقی در جنوب اسرائیل و جنایت سهمگین کشتار و گروگانگیری انسانهای بی‌گناه را نمی‌توان و نباید توجیه کرد و پذیرفت.

نهضت مقاومت ملی ایران با ابراز انزجار از آن جنایت هولناک، حمله نظامی از هوا و زمین به نوار غزه و کشتار ساکنین بی‌گناه آن زندان بزرگ را نیز محکوم می‌کند و چونان گذشته، باز، اعلام می‌دارد که صلح واقعی در منطقه را در گرو تحقق وجود دو دولت اسرائیل و فلسطین می‌‌داند.

در حال حاضر شرایط سخت و طاقت‌فرسای زندگی برای ساکنین بومی مناطق اشغال شده، از یکطرف به ایجاد کانون‌های خشم و نفرت نسبت به قدرت سلطه‌گر منجر می‌شود و از طرف دیگر زمینه اِعمال نفوذ عوامل خارجی برای دامن زدن به بحران در منطقه را فراهم می‌سازد و بصورت جنگ‌های نیابتی بین دولت‌های متخاصم خاورمیانه ظاهر می‌شود.

جمهوری اسلامی از بدو وجود، بنابر مُفاد مقدمه و اصول ۲ و ۵ قانون اساسی‌اش دخالت در امور داخلی کشورها و کمک به نیروهای افراطی و تشویق آنها برای گسترش حکومت اسلامی را قید نموده وبا حیف و میل میلیاردها دلار از سرمایه ملت ایران که از فروش نفت حاصل شده، در لبنان و سوریه و یمن و فلسطین پایگاه ایجاد کرده است.

ملت صلح دوست و شریف ایران آدمکشی‌های اخیر در منطقه را محکوم کرده و انزجار و مخالفت خود با واکنش محافل رسمی رژیم توتالیتر اسلامی در نمایش داد و فریاد شرم‌‌آور نمایندگان مجلس اسلامی در قبال حمله کماندوهای حماس به کیبوتص رعیم را علنا (در مجامع عمومی) به منصه ظهور رسانده و به نفرتش نسبت به گردانندگان رژیم آخوندی تاکید نموده است.

تکرار می‌کنیم: آتش جنگ در خاورمیانه باید خاموش شود، تا با رفع همه بیدادگری‌ها، وجود دو دولت صلح‌جوی اسرائیل و فلسطین تحقق بیابد.

ایران هرگز نخواهد مرد

۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ / ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳

نهضت مقاومت ملی ایران

QR Code
Print Friendly, PDF & Email
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial