پیام خانم شهین تاج بختیار همسر زنده یاد شاپور بختیار به مراسم سی‌و دومین سالروز قتل دکتر شاپور بختیار و سروش کتیبه

گزارش کامل مراسم سی و دومین سالروز قتل دکتر شاپور بختیار و سروش کتیب

متن پیام خانم «شهین تاج بختیار» همسر زنده یاد شاپور بختیار

لینک ویدیو پیام خانم «شهین تاج بختیار» در یوتیوب

امسال سی ودومین سالگرد از دست دادن جان فدای راه میهن دکتر شاپور بختیار را در حالی بزرگ می داریم که سرخی و گرمی خون های جوانان ریخته شده در میهن عزیزمان ایران، باز صفحه دیگری از آزادیخواهی وایراندوستی را رنگین کرده است . من بسان تمام سالهای پس از کشته شدن همسرم همچنان سیاه پوش وی، مام میهن و دیگر جوانان، زنان و مردان جان باخته کشورم هستم و لحظه ای نیست که، همچون همسرم، از اندیشه سرنوشت کشورم و فرزندان ایران عزیزم، غافل باشم و زمانی این جامه سیاه از تن خویش به در خواهم آورد که این رژیم ننگین و تبهکار ، این جمهوری جهل وجنایت، جای خود را به روشنی و سپیدی صبح پیروزی مردمان کشورم بدهد و ایمان دارم با چنین ثابت قدمی و پایداری و سرسختی که نسل شجاع حاضر برای بستن این پرانتز سیاه در تاریخ پر افتخار ایران دارد، قطعا روز پیروزی نزدیک است . البته همان طور که همگان در تمام این سالها دیدیم و بارها تجربه کردیم این رژیم تنها نیست و حامیان طمع کار بسیاری در اقصی نقاط دنیا دارد که آشکار و نهان  سعی در خنثی نمودن تمام رشادت های فرزندان شجاع ایران دارند. و علیرغم تظاهر به دشمنی ریاکارانه شان با رژیم و تمام تلاش شان برای تبلیغات پوشالی حمایت از مردم ایران نهایتا در جهت باج طلبی در پی مذاکرات و قراردادهای پر منفعت با رژیم صرف میشود. ولی  آنچه که همیشه ی تاریخ پرشکوه ایران نشان داده ، ایمان به پیروزی ملت ایران است که تنها رمز و باز کننده تمام درهای بسته «ملت بودن» و یکپارچگی ایرانیان از هر قوم و تیره و تبار است.

بدانیم و آگاه باشیم ، همان طور که آموزه اصلی دکتر بختیار بود ، تنها راه پیروزی ملت ایران حفظ یکپارچگی ملی است و هر آنکس به هر بهانه و با هر پوششی ولو پوشش مبارزه با رژیم، در صدد جدا کردن مردم ایران و تقسیم کردن آنها به این قوم و آن قوم و این زبان و آن زبان است یا پرچمی غیر از پرچم ملی شیر و خورشید ایران را بلند می کند و یا ضدیت با تمامیت ارضی را تبلیغ می کند و در غالب کلمات و مفاهیم به ظاهر موجه رسانه‌ای به مردم ایران

.میخواهد خلاف آنرا القا کند، سنگ و سد این پیروزی است و در حقیقت دارد در راستای اهداف رژیم و دشمنان تاریخی خارجی  قدم بر می دارد

این جمله از دکتر بختیار را به یاد داشته باشیم و همواره آن را به جوانان باشرف ایرانی در میان نهیم که گفت:

“هدف من این است که همه گروهها با تمایلات متفاوت، ولی نه متناقض دور هم جمع شوند، یکپارچه شوند. تنها از راه وحدت و یکپارچگی است که میتوانیم به ایران برگردیم. این حزب بازی ها و این گروه بازی‌ها حاصلی ندارد. ارگان بختیار یعنی چه؟ ما یک سازمان نهضت مقاومت ملی داریم. هر کس که ایران را دوست دارد، هرکس که وطن پرست است، بیاید و عضو این سازمان شود. راهمان در نجات وطن یکی است ولی هر کس استقلال فکری و سیاسی خود را حفظ میکند. همه باید دست به دست هم بدهیم و هرچه زودتر به ایران برگردیم.”  

باری در مدت اخیر که این اتفاقات شوم و رنج آور باز دامان جوانان و مادران و‌پدران و فرزندان ایران را گرفت، بارها از ایران پیام هایی داشتم که مردم با آه و حسرت از نداشتن رهبری مبارزاتی، همانند دکتر بختیار، که دلسوز و با حسن نیت و فارغ از جاه طلبی شخصی باشد ، یاد می کردند . من شهین تاج بختیار از این تریبون ارجمند و در این روز بزرگ که روز جاوید نام شدن شاپور بختیار در تاریخ ایران است ، استفاده کرده و به همه آنها می گویم که گذشت تمام این سالیان و تجربیات جانکاه ولی ارزشمندی که در جریان مبارزاتی با این رژیم سفاک خونریز ایران بر بادده داشته‌ایم، بهترین و مؤثرترین شیوه مبارزاتی که سربلند از بوته آزمون بیرون آمد و کمترین خطاها را در کارنامه خود ثبت کرد ، همان شیوه دکتر بختیار بوده است. به این دلیل معتقد هستم که در وهله اول میهن پرستی و حفظ اتحاد و یکپارچگی و جمع شدن حول پرچم سه رنگ شیر و خورشید و اتفاق بر سر اشتراکات ملی و کنار گذاشتن نفاق از هر نوع قومی و زبانی است . و نیز سعی در باز گرداندن دست آوردهای حکومت مشروطه ای را که با فداکاریهای اجدادمان به ثبت رسیده بود، وظیفه خود بدانیم. هر مرحله از این مبارزه، یک گام به سوی هدف پاک کردن این لکه سیاه از اوراق دفتر تاریخ میهن مان ایران است . پس هر خیزش و مبارزه ای فارغ از نتیجه آنی آن، در حقیقت و به طور قاطع یک پیروزی به حساب ملت بزرگ ایران ذخیره می کند و ما مردم از تمام اشتباهاتی که منجر به شکست کوتاه مدت فعلی در برابر این اژدهای دهشتناک شده را بسان  تجربه ای ارزشمند قلمداد کرده ، و آن را در وهله بعد مبارزه به کار خواهیم برد .

در آخر به عنوان یک همسر و مادر داغدیده با تمامی مادران و همسران سرزمینم ابراز همدردی کرده و ایمان دارم که پیروزی خون ریخته شده فرزندان و همسرانمان بر این ضحاکان بسیار نزدیک است .

همچنین از جانب خود و فرزندانم، از تمامی شرکت کنندگان گرانقدر که هر سال شرف حضوربهم رسانده و رنج سفر را به خود هموار کرده‌اند؛ نهایت سپاس را دارم.

به امید دیدار همه هموطنانم در ایران آزاد

بعد از این نور به آفاق دهیم از دل خویش

که به خورشید رسیدیم و غبار آخر شد

همگی شما را به خداوند جان و خرد می سپارم

ایران هرگز نخواهد مرد

شهین‌تاج بختیار

QR Code
Print Friendly, PDF & Email
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial