نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

N A M I R

‏دوشنبه‏، 2011‏/03‏/28

 

84-280311

ملی گرایی: سیاست عوام فریبانه احمدی نژاد-مشایی

بهروز راوی

سیاست های تیم احمدی نژاد- مشایی نمونه بارز سیاستهای عاریت گرفته شده از سیاستهای پوپولیستی مردم فریبانه است. این دو بخصوص احمدی نژاد به عنوان چهره بیرونی این تیم، برحسب شرایط زمانی و مکانی گفتاری را بر زبان می آورند که به تواند بیشترین هوادار را برای آنان جمع کند. بدون اینکه در عمل اعتقادی به ان گفتار داشته باشند.

 ایران گرایی، گرامی داشت کوروش و برگزاری مراسم نوروز از نمونه های این رفتار است. احمدی نژاد امسال به برگزاری جشن نوروز در تخت جمشید اصرار دارد، در حالی که در سالهای گذشته تمام تلاش دستگاه دولتی وی، جایگزینی عید فطر به عنوان مهم ترین جشن و تعطیلی سالانه در کشور بوده است.

این رفتار عوام فریبانه ، در راستای سیاستی است که هدف جذب ناراضیان و به قول چندین سایت خبری فارسی زبان جذب ۱۳ میلیون رای دهنده به موسوی را دنبال میکند. نمونه دیگر این رفتار، مصاحبه اخیر احمدی نژاد با خبر نگار اسپانیایی بود.تیم تبلیغاتی احمدی نژاد تلاش کرد که کشف حجاب خانم خبرنگار در حضور رییس جمهور دولت کودتا و عدم واکنش وی به چشم اید. از جمله فرهاد جعفری نویسنده کتاب کافه پیانو و طرفدار احمدی نژاد با چاپ عکس این ملاقات شعری هم در وصف این ملاقات سرود :

ای دلبر ماهروی طناز، برقع ز جمال خود برانداز

تا دیده ز پرتو جمالت، چون جام جهان‌نما کنم باز 

وی سیاستهای احمدی نژاد را " علیه الیگارشی روحانی" ارزیابی میکند. یک سایت دیگر فارسی زبان، که ظاهرا از لندن منتشر میشود و مخالف جمهوری اسلامی است بر این اعتقاد است که باید " با کارت احمدی نژاد بازی کرد" و این بازی باید علیه " روحانیان ارتجاعی" باشد که با شادی، موزیک و رقص مخالف هستند.

نویسنده این سایت از جمله مینویسد " محمود احمدی نژاد نشانه های آشکاری را معلوم کرده است که حاضراست ... که این عنصرنجات بخش (شادی انسان= بخش ایرانیت فرهنگ ایرانی) را به صحنه دعوت وازنقش آن مراقبت کند. و پیشنهاد میدهد که ازبین احمدی نژادیسم وروحانییسم بیایید طرف احمدی نژاد را بگیریم. 

ادعاهای احمدی نژاد -مشایی درباره ملی‌گرایی و "مکتب ایرانی" و نوروز همان قدر قابل اعتمادند که وعده "آوردن پول نفت بر سر سفره مردم". ژست کشف حجاب احمدی نژاد هم همان اندازه قابل باور است که ادعای انتخاباتی وی که " مساله کشور پوشش جوانان نیست". برای نمونه یکی از مهم ترین مسائل آقای کامران دانشجو، وزیر علوم جدا سازی جنسیتی دانش جویان در دانشگاه ها بوده است. وزیر بهداشت دولت کودتا هم، که یک زن است، مدافع طرح جدا سازی جنسیتی پزشک - بیمار است.

 دستگاهی که ریاکاری و دروغ گویی را نهادینه کرده است، اعتمادی در پین مردم ندارد. بازی اخیر این تیم، حتی این خطر را برای آنها دارد که بخشی از هواداران سنتی خود را از دست بدهد. کشمکشی که با اعتراضات اخیر کفن پوشان، برخی روحانیان و اصول گرایان به برگزاری جشن های نوروزی نمایان شد. 

اما در عین حال نیروهای دموکرات و آزادی خواه نباید به مانورهای احمدی نژاد-مشایی کم بها دهند.

احمدی نژاد در انتخابات قبلی با ژست عدالت پروری، و یا مبارزه با فساد بخشی از رای دهندگان را به سوی خود جلب کرد. "تقیه" برای کسب و حفظ قدرت امری پسندیده و تجربه شده برای احمدی نژاد است. برای باند احمدی نژاد و مافیای نظامی-مالی پشتیبان ان ( سپاه) هدف حفظ قدرت و ادامه دسترسی به منابع عظیم مالی ایران است. آنان روزی با کارت اسلام و روزی دیگر با کارت ایران بازی میکنند و حاضرند هرروز یکی را فدای دیگری کنند.